ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
Ο ένοχος είναι γνωστός το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο!
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ τη βαθιά θλίψη μας και τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των αδικοχαμένων θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πλήρη διερεύνηση των αιτών (αν κι όλοι γνωρίζουμε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι η βαθύτερη αιτία που οδήγησε στην τραγωδία).
Χαρακτηριστικά είναι:
1. Οι ανακοινώσεις της παράταξης ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με ημερομηνίες 24/1/2023 και 7/2/2023 που προειδοποιούσαν: «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό» και διεκδικούσαν από κυβέρνηση, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.
2. Τον Απρίλη του 2022 είχε παραιτηθεί στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ για θέματα ασφάλειας των δρομολογίων.
3. Η σημερινή δήλωση του προέδρου του σωματείου των μηχανοδηγών στην ΕΡΤ ότι: «τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια. Όλα είναι χειροκίνητα».
Θυμίζουμε ότι από το 2010, υπάρχει η κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ «έσπασαν» τον ενιαίο κρατικό ΟΣΕ σε μικρότερες (διότι ήταν πιο ευκολότερο να ιδιωτικοποιηθούν ξεχωριστά) εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ.
Το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική «Ferrovie dello Stato Italiane Group» έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε!
Ακολούθησε νέα σύμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που προέβλεπε κρατική χρηματοδότηση 250 εκατ. ευρώ στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ (50 εκατ. ετησίως για 5 έτη).
Μετά την ιδιωτικοποίηση, το 2018 θεσμοθετήθηκε «διευθέτηση» του εργάσιμου χρόνου με 9ήμερη συνεχόμενη εργασία ενώ το 2019 απολύθηκαν 120 εργαζόμενοι.
Το 2019 ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ μαζί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για πλήρη «απελευθέρωση» (δηλαδή ιδιωτικοποίηση) των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ επέκτεινε την κρατική χρηματοδότηση της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 10 επιπλέον έτη (με συνολικό όφελος 750 εκατ. ευρώ για τους καπιταλιστές).
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ετήσια έσοδα 130 εκατ. ευρώ (3,4 εκατ. ευρώ ετήσια καθαρά κέρδη) αλλά αρνείται να πάρει τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων, των επιβατών και των εργαζομένων.
Το Δ.Σ. του συλλόγου ΚΑΛΕΙ τους εργαζόμενους και το λαό να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Να ΔΥΝΑΜΩΣΟΥΜΕ τον αγώνα ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ αυτοκινητοδρόμους και υποδομές μεταφοράς που θα είναι στην υπηρεσία του λαού με κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης, χωρίς διόδια και χαράτσια με σύγχρονα μέσα ασφαλείας και υποδομές !

Ούτε δυστύχημα, ούτε ατύχημα. Προδιαγεγραμμένο και διαρκές έγκλημα.
H Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη και καλεί την κυβέρνηση να εντείνει τις προσπάθειες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων, να υπάρξει ολόπλευρη στήριξη των τραυματιών και των οικογενειών των θυμάτων.
Οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για τη μετωπική σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών που άφησε πίσω της εκατόμβες νεκρών δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από υποσχέσεις για την αναζήτηση των αιτιών.
Η πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, όταν έδωσε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane Group πριμοδοτώντας την μάλιστα με 250 εκ ευρώ. Σύμβαση που επικύρωσε και η κυβέρνηση της ΝΔ τον Ιούλιο του 2022 με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρεία να τσεπώσει 750 εκατομμύρια ευρώ για 15 χρόνια, εκτελώντας την «άγονη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη!!
Οι εργαζόμενοι πληρώνουν τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και υγείας με την ίδια τους τη ζωή.
Να απολογηθούν τώρα όλοι αυτοί που πούλησαν τον ΟΣΕ αντί να τον θωρακίσουν με σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, αφήνοντας τους ελληνικούς σιδηροδρόμους με ελάχιστους εργαζόμενους, χωρίς κατάλληλη εκπαίδευση, εξειδίκευση και πιστοποίηση.
Όλες οι κυβερνήσεις που απαξίωσαν τα έργα υποδομής αντί να τα ολοκληρώσουν, χωρίς συντήρηση και επισκευές που είναι απαραίτητες για την ασφαλή τους λειτουργία. Που πέταξαν στο καλάθι των άχρηστων τις αγωνιώδης προειδοποιήσεις των εργαζομένων για όλα τα παραπάνω διαχρονικά, αλλά και λίγες μέρες πριν τη νέα, ανείπωτη τραγωδία, όταν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ προειδοποιούσαν ότι οι αποφάσεις των τελευταίων κυβερνήσεων είναι υπεύθυνες όχι μόνο για όσα δυστυχήματα έγιναν, αλλά και για όσα ήταν βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν.
Οι εργαζόμενοι, ολόκληρη η εργατική τάξη της χώρας μας, μέσα από τα Συνδικάτα μπορούμε παρέμβουμε καθοριστικά ώστε όχι μόνο να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες στην αντιλαϊκή πολιτική και τους εκφραστές της, αλλά θα συνεχίσει με μεγαλύτερη ορμή τον αγώνα για να μην σακατεύεται κανείς και χάνει τη ζωή του στον 21ο αιώνα για τα κέρδη μιας χούφτας παράσιτων, που αδιαφορούν για τη ζωή και την ευημερία του λαού.
Παλεύουμε για ασφαλείς, δημόσιες και φτηνές σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που θεωρεί την ανθρώπινη ζωή κόστος.
