Κλειστός επ΄αόριστον ο Ισθμός της Κορίνθου. Ένα ακόμα πλήγμα για την οικονομία και τον τουρισμό. Πως επηρεάζεται το Μεγανήσι

Βράχια και χώματα που έπεσαν πέσει στην Διώρυγα της Κορίνθου, με αποτέλεσμα να κλείσει για άγνωστο χρονικό διάστημα, Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΨΩΜΑΣ

Σαν να μην έφτανε η πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε λόγω του κορωνοιού , με ότι αυτό επέφερε στην υγεία και στην οικονομία , το κλείσιμο του Ισθμού της Κορίνθου ήρθε σαν κερασάκι στην τούρτα να μειώσει ακόμη περισσότερο τις ελπίδες μας για ένα βιώσιμο τουριστικά καλοκαίρι και όχι μόνο. Βλέποντας το παράδειγμα του Σουέζ εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι θα ακολουθήσουν ανατιμήσεις σε προιόντα λόγω μεγαλύτερου κόστους μεταφοράς, καυσίμων κ.λ.π.

Αγωνία επίσης εκφράζουν και οι εργαζόμενοι στον Ισθμό για την καταβολή των μισθών τους, αφού το κλείσιμο του Ισθμού αυτή την περίοδο θα καταστήσει το κόστος λειτουργίας μη βιώσιμο.

Μεγάλο είναι το πλήγμα για τα νησιά όπως και το Μεγανήσι που φιλοξενούν στις μαρίνες τους μεγάλα σκάφη αναψυχής όπου έρχονται από Πειραιά και αλλού και αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι εσόδων θαλάσσιου τουρισμού, αλλά και γι αυτά που επισκέπτονται το νησί και δένουν ελεύθερα στους κόλπους και τα φιόρδ μας. Αυτό φυσικά επηρεάζει και κάθε άλλη τουριστική επιχείρηση.

Ήδη στο Μεγανήσι από χτες άρχισαν να ακυρώνονται θέσεις ελλιμενισμού για το καλοκαίρι.

Και μια δική μας φωτογραφία πριν πολλά χρόνια … Περνώντας από τον Ισθμό

Ας δούμε το ρεπορτάζ του athensvoice.gr

Διώρυγα της Κορίνθου: Γιατί παραμένει κλειστή από τον Ιανουάριο – Το πρόβλημα μετά την πτώση εδάφους και η οικονομική ζημία.

Από τα μέσα Ιανουαρίου παραμένει κλειστή η διώρυγα της Κορίνθου, λόγω της πτώσης τμήματος του εδάφους στα νερά, που οδήγησε σε διακοπή της κυκλοφορίας πλοίων. Οι περίπου 90 εργαζόμενοι ανησυχούν για την καταβολή της μισθοδοσίας, ενώ τα πλοία πλέον επιφορτίζονται με το επιπλέον κόστος των καυσίμων που χρειάζονται για να κάνουν το γύρο της Πελοποννήσου.

«Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κίνδυνο μη καταβολής της μισθοδοσίας είναι 71 άτομα και φτάνουν τους 90, αν προστεθεί σε αυτούς το διοικητικό προσωπικό. Κανείς δεν έχει διασφαλίσει την πληρωμή των εργαζομένων, ενώ έχουμε στείλει σχετικά έγγραφα στο Πρωθυπουργό, στα Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού, Ενέργειας, Εθνικής Άμυνας ώστε να υπάρξει μέριμνα», λέει o Ευθύμιος Χριστοδούλου, πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της Διώρυγας, σε δηλώσεις του στο Sputnik και προσθέτει: «Όταν ένα βαπόρι ξεκινά από τον Ασπρόπυργο με προορισμό την Πάτρα και πλέον κάνει τον γύρο της Πελοποννήσου αντί να περνά από τη διώρυγα, αυξάνει τα ναύλα του και ανεβάζει την τιμή του πετρελαίου. Το ίδιο γίνεται και με τα πλοία που ξεκινούν τη μεταφορά τσιμέντου από το Κερατσίνι με προορισμό την Πάτρα. Άλλα βαπόρια τα οποία μεταφέρουν καύσιμα φεύγουν από τον Ασπρόπυργο με προορισμό την Κέρκυρα».

Σε ό,τι αφορά το κόστος του να μείνει για ακόμη λίγους μήνες η διώρυγα της Κορίνθου κλειστή, ο κ. Χριστοδούλου επισημαίνει: «Η διώρυγα έχει κύκλο Εργασιών περίπου 6, 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Από αυτά τα 4 εκατ. προέρχονται κατά τη χρονική περίοδο Μάιου- Σεπτεμβρίου, καθότι από εκεί περνούν κρουαζιερόπλοια, ιστιοπλοικά, θαλαμηγοί. Αυτός είναι ο κύριος όγκος εργασιών και εσόδων. Αν η διώρυγα ανοίξει τον Δεκέμβριο, οπότε και ορισμένοι εκτιμούν ότι θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αποκατάστασης, θα έχει έσοδα 100.000 ευρώ και πάγια 250.000 κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι βιώσιμη».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας, οι μελέτες που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, η υγρασία και η διάβρωση προκάλεσαν την απώλεια των λίθινων κριπηδωμάτων, που στήριζαν και προστάτευαν το έδαφος από την πτώση. Πάντως, το Sputnik αναφέρει ότι ανάμεσα στις προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι για επίλυση από την πλευρά των εργαζομένων είναι η ένταξη τους σε κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα στήριξης με αυτά των συνεπειών από τον κορωνοϊό, μόλις τα ταμειακά διαθέσιμα εξαντληθούν.

Πηγή: Athens Voice

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.