Ανακοίνωση-θέση της παράταξης «Μεγανήσι Για Όλους»για τη μαρίνα Βαθέος

Meganisi-gia-Olous-526x401

Εντελώς ξαφνικά και μετά από ένα θολό παρασκήνιο, η Δημοτική Αρχή στις 10 Ιουνίου δημοσίευσε μια Ανακοίνωση –Καταγγελία για την εταιρεία ΠΛΟΥΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑ.

Από το συγκεκριμένο κείμενο που κάνει και αναφορές σε  <<προσπάθειες εκφοβισμού και απειλών>> προς επαγγελματίες και αιρετούς χωρίς όμως να τις διευκρινίζει, εμβρόντητοι μάθαμε ότι η αρ, 78 ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μεγανησίου του 2015,  ΘΑ εφαρμοστεί!

Προφανώς και υπάρχουν ευθύνες που πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν, τα ερωτήματα όμως που προκύπτουν από την μη εκτέλεσης της ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ εδώ και  5 χρόνια είναι πολλά,  αφού κατάφερε να κρατάει σε κατάσταση <<ομηρίας >> όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Άσε που είναι και απορίας άξιο πως η Δημοτική Αρχή, προφανώς και όλο οργή, δηλώνει ότι θα εκτελέσει μια απόφαση του 2015 λες και μιλάμε για άλλη Δημοτική Αρχή. Η ίδια είναι.

Τόσα χρόνια, τόσα λόγια, τόσες υποσχέσεις για λύσεις αλλά  και τόσες φήμες σκορπίζονταν δεξιά και αριστερά και ο τρόπος να διαλευκανθεί το τοπίο ήταν κάπου… παγωμένος με απόλυτη ευθύνη της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου. Για εμάς  η μη εκτέλεση ΟΜΟΦΩΝΗΣ απόφασης  ευνόησε  τα προεκλογικά παιχνίδια του 2019 και βέβαια  σήμερα ευνοεί τα ύπουλα χτυπήματα στους πολιτικούς αντιπάλους .

Η παράταξη μας το τελευταίο διάστημα αφιέρωσε σημαντική  ενέργεια   και χρόνο  προκειμένου  να ενημερώσει σήμερα τον  Μεγανησιώτη  με απλό τρόπο στο  περίπλοκο πρόβλημα  του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΒΑΘΕΩΣ. Έτσι εμείς αντιλαμβανόμαστε το ρόλο μας και τις ευθύνες μας στα προβλήματα που καίνε. Δεν  μας απασχολούν οι άγονες αντιπαραθέσεις και οι γρήγορες ανακοινώσεις για λόγους εντυπωσιασμού.

 

1.Το όνομά της Μαρίνας είναι: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΒΑΘΙΟΥ και διέπεται από :

                         α. Την Υπουργική Απόφαση του Ελληνικού Δημοσίου  2001 ( ΦΕΚ 1743/Β/2001) με την οποία  προβλέπονται όλα τα έργα κατασκευής του καταφυγίου και παραχωρείται η εκμετάλλευση και η χρήση του για  33 χρόνια, στο  Δήμο  Μεγανησίου, που θα  παραχωρήσει με τη σειρά του την  εκμετάλλευση και τη  χρήση του σε ιδιωτική εταιρία μέσω διαγωνισμού.

β. Την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Δήμου Μεγανησίου και της εταιρίας ¨Οδυσσέας ¨η οποία κέρδισε σε σχετικό διαγωνισμό τον   Μάιο του 2010.

  1. H Σύμβαση Παραχώρησης δεν αποτελεί  σύμβαση εμπορικής μίσθωσης (πχ. καταστημάτων). Διέπεται από  άλλο ισχυρότερο νομικό καθεστώς  όπως αυτό των Αυτοκινητοδρόμων  με ότι αυτό συνεπάγεται.

Με βάση τη Σύμβαση  παραχωρείται (δεν ενοικιάζεται !!!) για χρήση και εκμετάλλευση τουριστικό  καταφύγιο 60 σκαφών που περιλαμβάνει:

– Χερσαία ζώνη λιμένα 3,2 στρεμμάτων

– Κρηπιδώματα συνολικού μήκους 440 μ. περίπου, με αρχή  το όριο  της λιμενολεκάνης  (νέος μόλος στον Αγ.Νεκτάριο) και τέλος στον παλαιό μόλο ( Ρίκου).

– Θαλάσσια ζώνη 42 στρεμμάτων.

–  Κτίριο  90 τ.μ.

– Θέσεις στάθμευσης  16 οχημάτων

–  Υποδομή, δεξαμενές ,αγωγούς   για την ολοκλήρωση της  εγκατάστασης

παροχής  καυσίμων ,πυροπροστασία ,εγκαταστάσεις παραλαβής  λυμάτων,

παροχής  ρεύματος και νερού

Προβλέπεται επίσης :

Η κατασκευή πλωτής (η πλωτών ) προβλήτας εντός της λιμενολεκάνης 40 σκαφών ανεβάζοντας το σύνολο των σκαφών του καταφυγίου στα 100 και  την αύξηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας κατά 67%!!!.

 

  1. Η Υπουργική Απόφαση του 2001 προβλέπει ότι πρέπει να κατασκευαστεί νέα ράμπα για τη ακτοπλοϊκή σύνδεση (Ferry boat) και δηλώνει ότι είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός της ακτοπλοΐας από τα τουριστικά σκάφη, για λόγους ασφαλείας.

Η νέα ράμπα που προβλέφθηκε είχε  πλάτος  10 μ. αρκετή  για τα μικρά ferry boats της τότε εποχής (μελέτη  1999). Καμία οδική σύνδεση με τη ράμπα  δεν προεβλέπετο ούτε και πεδίο ελιγμών.

Αποτέλεσμα  είναι οι κατασκευές αυτές αντί να διαχωρίζουν ακτοπλοΐα και τουριστικά σκάφη ,όπως προέβλεπε η υπουργική απόφαση και σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλούς ναυσιπλοΐας,   να τα εμπλέκουν.

 

4.Με ευθύνη της Νομαρχίας  κατασκευάστηκαν τα προβλεπόμενα έργα και  το 2009 ο Δήμος  παραλαμβάνει το τουριστικό καταφύγιο και προετοιμάζει το σχετικό διαγωνισμό.                 Τον Απρίλιο όμως του 2009, προφανώς μετά τη διαπίστωση των προβλημάτων , αναθέτει επείγουσα μελέτη  οδικής σύνδεσης  προς άλλη ράμπα (εκκλησάκι Αγ. Νεκταρίου) και  ο όρος για διαμόρφωση κατάλληλης οδικής πρόσβασης προς την νέα ράμπα περιλαμβάνεται  στη  σύμβαση.

Η μελέτη διαπιστώνει σοβαρή έλλειψη χερσαίου χώρου  και παντελή έλλειψη πεδίου ελιγμών,  προτείνει  μία «κατ΄ οικονομία»  λύση οδικής σύνδεσης, αλλά δεν προχωρεί από το Δήμο Μεγανησίου .

 

5.To  Μάιο του 2010 ο Δήμος υπογράφει τη Σύμβαση παραχώρησης .

Αναδύεται όμως ένα νέο πρόβλημα: τα  καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που προϋπήρχαν της υπογραφής της σύμβασης,  όλα τα χρόνια  αναπτύσσουν μέρος των τραπεζοκαθισμάτων  τους και μέσα στα όρια της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας.

Το κείμενο της σύμβασης δεν αναφέρει τίποτε ενώ στο Πρωτόκολλο Παράδοσης Παραλαβής γίνεται αναφορά  αλλά και αποτύπωση  τεσσάρων τμημάτων κατασκευών παταριών με την παρατήρηση: τα δύο μέρη θα συνεργασθούν για να προσδιορισθούν οι οφειλόμενες εκατέρωθεν ενέργειες.

Οι επαγγελματίες συνέχισαν να νοικιάζουν Κοινόχρηστο Χώρο από τον Δήμο Μεγανησίου και βέβαια να τον πληρώνουν. Μέχρι τη στιγμή που έλαβαν εξώδικα από την εταιρία ΠΛΟΥΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑ… και  βρέθηκαν όλοι σε ένα καθεστώς αβεβαιότητας που τους ενέπλεξε σε δικαστικές και όχι μόνο διαμάχες.

Και εδώ , αν η κατάσταση είχε δρομολογηθεί από το 2015, θα είχαν δοθεί απαντήσεις σε αρκετά ερωτήματα και ίσως και να υπήρξαν και λύσεις.

Στο μεταξύ ο Δήμαρχος σε κάθε ερώτηση Δημοτικού Συμβούλου << τι γίνεται με τη Μαρίνα;>> απαντούσε << προχωράει>>. Όπως αποδείχτηκε όμως τίποτε δεν προχωρούσε με δική του σαφώς υπαιτιότητα.

Σήμερα κρίνεται απαραίτητο το τοπίο να ξεκαθαρίσει και ζητάμε εξηγήσεις για την μη υλοποίηση της ομόφωνης απόφασης του 2015. Η παράταξη μας άμεσα θα ζητήσει και αντίγραφα της αλληλογραφίας των δύο μερών προκειμένου να λάβει πλήρη γνώση της κατάστασης.

Σε κάθε περίπτωση  όταν ένα  πρόβλημα  δεν επιλύεται  με σχεδιασμό και προγραμματισμό στην ώρα του, μετατρέπεται σε  απόστημα,  η θεραπεία του οποίου επιβάλλει βαρύτερο κόστος οικονομικό, κοινωνικό ,χρονικό.

Επιβάλλεται η  συνάντηση των συμβαλλομένων μερών για να δοθούν εξηγήσεις και διευκρινήσεις αλλά το σημαντικότερο για να  ενημερωθεί ο κόσμος. Τα  ύπουλα χτυπήματα που αποπροσανατολίζουν τους δημότες μας και το σπρώξιμο της αλήθεια κάτω από το χαλάκι με αποφάσεις που δεν εκτελούνται , δεν αρμόζει σε κανέναν.

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.